View More

Η Σκηνική Σεμνότητα του Ólafur Arnalds

Ο Αλέξανδρος Τοπιντζής βρέθηκε στο Ηρώδειο τη βραδιά που ο ισλανδός συνθέτης υπογράμμισε με διακριτικότητα πόσο διψάνε μουσικοί και κοινό για ζωντανή μουσική, ξανά.

Χώρος
Ωδείο Ηρώδου Αττικού
Ημερομηνία διεξαγωγής
15/7/2021
Φωτογράφος
Νίκος Ζαραγκόπουλος
Αλέξανδρος Τοπιντζής
Αλέξανδρος Τοπιντζής

Η παρουσία του ισλανδού Ólafur Arnalds στο φετινό billing του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου ήταν μια απρόσμενη εξέλιξη για όσους ανέμεναν μια διοργάνωση με προσήλωση σε εγχώριους καλλιτέχνες που γίνεται υπό τη σκιά της πανδημίας. Το κοινό αγκάλιασε την προσπάθεια της επανασύνδεσης του φεστιβάλ με την παγκόσμια μουσική και το Ηρώδειο ήταν γεμάτο (σύμφωνα με τις αυστηρούς κανόνες πληρότητας) την Πέμπτη 15 Ιουλίου, όσο ο καύσωνας, σε συνδυασμό με την υποχρεωτική χρήση μάσκας, έκανε αρκετά δύσκολη την προσπάθεια για την ψυχαγωγία αυτών που επέλεξαν να περάσουν την βραδιά τους στο αρχαίο θέατρο.

Ευτυχώς, η διοργάνωση ήταν εξαιρετική και δεν υπήρξε απολύτως καμία καθυστέρηση ή ταλαιπωρία τόσο στην είσοδο όσο και στην έξοδο των παρευρισκόμενων, με συνέπεια να αποτυπωθούν μόνο θετικές αναμνήσεις σε όλους όσους γνώριζαν τι θα παρακολουθήσουν,  παρά τις αντιξοότητες της περιόδου.

2t1a3642

2t1a3698

Ο Ólafur Arnalds εκπλήρωσε τις προσδοκίες μας στο έπακρο ως μουσικός κι ενώ παραμένει ένας σεμνός χαρακτήρας, όπως τον έχουμε γνωρίσει από τα δεκάδες live βίντεο που έχουμε παρακολουθήσει στο YouTube, διαθέτει τις επικοινωνιακές ικανότητες για να κρατήσει το κοινό του, χωρίς φλυαρίες.

Η παρουσίαση του δίσκου που κυκλοφόρησε πέρσι με τίτλο Some Kind of Peace ήταν λογικό να έχει την τιμητική του στη βραδιά, κάτι που ταίριαζε τόσο στον χώρο όσο και στο κοινό που παρακολούθησε την εμφάνιση. Αν και θα επιθυμούσαμε η πλάστιγγα να γείρει προς τις πιο ηλεκτρονικές συνθέσεις (άλλωστε εκεί βρίσκουμε το πραγματικό ενδιαφέρον στο στυλ του Arnalds), είναι φυσικό η κλασικότροπη προσέγγιση συνθέσεων όπως το "Spiral" ή το "Still/Sound" να συνδυάζεται πιο εύκολα με τη μαγεία του αρχαίου θεάτρου.

2t1a3733

2t1a3791

Η έντονη ενασχόληση του Ισλανδού με το σινεμά και την οπτικοποίηση της σύγχρονης μουσικής του (τσεκάρετε το ep When We Are Born που κυκλοφόρησε φέτος και τα σχετικά βίντεο), δεν μπορούμε να πούμε ότι αποτέλεσε μέρος της εμφάνισης, αφού η λιτή παρουσίαση της μουσικής από το κουιντέτο και οι εύστοχες εναλλαγές του φωτισμού ήταν αρκετά για να ικανοποιήσουν το κοινό που διψά για ζωντανή μουσική, μετά από παραπάνω από έναν χρόνο απομόνωσης. Και ο ίδιος ο καλλιτέχνης εμφανώς συγκινημένος, δήλωσε με ειλικρίνεια ότι του έμοιαζε αδιανόητο να βρίσκεται επί σκηνής μετά από τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Και η μοναδικότητα αυτών των στιγμών της επανόδου του ακροατηρίου κάτω από τις σκηνές, δίπλα στους καλλιτέχνες που στηρίζουν, νομίζω έχει μεγαλύτερη σημασία από τα δρώμενα καθαυτά.

2t1a3628


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ


 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο Γερμανός παραγωγός επέστρεψε στην Αθήνα για να ξορκίσει τον πανδημικό κύκλο σε ένα live που θα

Ο Άγγελος Κλειτσίκας εγκλωβίστηκε πρόθυμα στον κλειστοφοβικό, πυρηνικό εφιάλτη που έστησε η

O Sting έκανε έναν ακόμα χορταστικό περίπατο στο Ηρώδειο, δικαιώνοντας την αίγλη του ονόματός του

FEATURED TODAY

Στο τέλος του Νοέμβρη έξι νέα κομμάτια έρχονται να συμπληρώσουν το παζλ νέας μουσικής για τον μήνα που πέρασε. 

Ο καλειδοσκοπικός κόσμος του LSD και ο ψυχεδελικός τρόπος ζωής, μέσα απ’ τη μουσική του συγκροτήματος που μετέδωσε το "μήνυμα" στον κόσμο.

Για τον Δημήτρη Λιλή το θέμα με τα βραβεία Grammy είναι ότι μετατρέπονται στον ελέφαντα που έχει “κολλήσει” στο δωμάτιο, ειδικά αυτών που υποτίθεται ότι παρακολουθούν επιμελώς τη νέα μουσική.

Top
0
Shares